Wohi.nl, dat staat voor Warenhuizen Op Het Internet, begon drie jaar geleden in stilte met de site Boekenwarenhuis.nl. Inmiddels houdt het bedrijf 16 verschillende warenhuizen in de lucht. Over een jaar moeten dat er dertig zijn, met in totaal vier miljoen producten.
Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle, dat morgen verschijnt. De online warenhuizen van Wohi.nl, verbonden door een gezamenlijk winkelmandje, zijn ieder gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers. Dat kunnen groothandels, winkelketens of nichespelers zijn. Vaneker noemt Wohi.nl een ‘white label machine’, die retailketens bijvoorbeeld de kans biedt online andere prijzen te rekenen dan in de winkel.
Cadeautjes
Volgens Vaneker werkt Wohi.nl, sinds enige tijd te zien in tv-spotjes, niet aan ‘een nieuwe Bol.com of Wehkamp.nl’. Hij en zijn zeven compagnons streven naar operational excellence en ze willen het graag anders doen, onder meer door cadeautjes mee te sturen met pakjes. ‘Het resultaat kan zijn dat we heel groot worden, maar dat is geen doelstelling op zich.’
Twinkle nummer 1-2013, met daarin het uitgebreide interview met Vaneker, verschijnt morgen. Het magazine is ook op de iPad te lezen, via de applicatie Tablisto.
Ik kan me niet voorstellen dat dat Wohi.nl iets gaat worden. Ze hebben geen duidelijke propositie t.o.v webshops als bol.com wehkamp en coolblue. Bovendien ziet de website er niet professioneel en betrouwbaar uit.
Ik ben niet eens Jeroen, want de websinkel(s) hebben degelijke en zeker betrouwbare uitstralling. Correcte vormgeving, Thuiswinkel waarborg, beoordelingen, marketingactiviteietn geven vooraf het gevoel dat de webwinkel niet door 1 persoon wordt gerund :)
Ik ben wel eens met het gebrek aan de propositie, want meerdere productgroepen die zij representeren hebben totaal geen band met elkaar. Dit komt meer in de richting 'maak niet uit wat we verkopen, zolang het omzet oplevert en winstgevend is'.
Toevallig heb ik hier laatst via Beslist een kinderfietsje voor mijn zoon en een boek voor mezelf gekocht. Handige site, snelle levering en goede mooie verpakking.
Bij het kinderfietsje zat een heel leuk kinder DVD-tje.
Ik ben wel van plan hier vaker iets te kopen, leuk te horen dat er nog uitbreiding komt. SUCCES!
@Dmitry Dat tweede gedeelte van je opmerking is ook een beetje mijn punt inderdaad. Ik mis de persoonlijkheid achter de webshop. Naar mijn mening is de website opgebouwd uit stockfoto's en dat geeft naar mijn mening een onprofessionele indruk. Ze willen naar mijn mening zich te groot voordoen.
Daarnaast heb ik de site SEO-technisch eens bekeken. Ook daar valt nog een hele hoop te halen. De basiselementen missen hierin volkomen.
Kortom: Ze hebben nog een eind te gaan. Voordat ze ook maar een beetje in de buurt komen van de "grotere jongens".
Ik vind het er zeker wel professioneel en bovendien creatief uitzien: alle websites maken gebruik van saaie knoppen en uitschuifbalkjes, hier zie ik tenminste een keer een vakkundig uitgewerkte nieuw idee voor de buttons en wijze van navigatie.
Ik heb de indruk dat WOHI anders wil zijn, komt al tot uiting in het delicatessen warenhuis en ik zie dat er nu ook een origineel warenhuis in de maak is. Maakt me nieuwsgierig hoe ze zich verder ontwikkelen..