Twinkle | Digital Commerce

Wohi.nl wil in 1 jaar naar dertig warenhuizen op het internet

2017-11-09
180101
  • 1:07

Wohi.nl, dat staat voor Warenhuizen Op Het Internet, begon drie jaar geleden in stilte met de site Boekenwarenhuis.nl. Inmiddels houdt het bedrijf 16 verschillende warenhuizen in de lucht. Over een jaar moeten dat er dertig zijn, met in totaal vier miljoen producten.
 
Dat zegt bedenker en creatief directeur Mark Vaneker in het nieuwe nummer van Twinkle, dat morgen verschijnt. De online warenhuizen van Wohi.nl, verbonden door een gezamenlijk winkelmandje, zijn ieder gevuld met aanbod van drie tot vier anonieme leveranciers. Dat kunnen groothandels, winkelketens of nichespelers zijn. Vaneker noemt Wohi.nl een ‘white label machine’, die retailketens bijvoorbeeld de kans biedt online andere prijzen te rekenen dan in de winkel.

Cadeautjes
Volgens Vaneker werkt Wohi.nl, sinds enige tijd te zien in tv-spotjes, niet aan ‘een nieuwe Bol.com of Wehkamp.nl’. Hij en zijn zeven compagnons streven naar operational excellence en ze willen het graag anders doen, onder meer door cadeautjes mee te sturen met pakjes. ‘Het resultaat kan zijn dat we heel groot worden, maar dat is geen doelstelling op zich.’

Twinkle nummer 1-2013, met daarin het uitgebreide interview met Vaneker,  verschijnt morgen. Het magazine is ook op de iPad te lezen, via de applicatie Tablisto.