Het Britse warenhuis Marks & Spencer is van plan om grote interactieve tv-schermen in zijn winkels te plaatsen om de consument te helpen in zijn productkeuze. De applicatie, ontwikkeld door Cisco Systems en het Nederlandse INDG, is gericht op de aanschaf van meubels.
Klanten kunnen in de winkel op de tv-schermen of op een tablet online een kamer inrichten met producten uit het warenhuis. Vervolgens kan de gepersonaliseerde kamer worden opgeslagen in een eigen account, waarna consumenten thuis op de computer de producten kunnen bestellen. Ook kunnen producten direct gekocht worden op de schermen of tablets in de fysieke winkel.
Om bezoekers te helpen bij hun aankoop is er via de schermen een live chat met experts mogelijk. Het systeem is verbonden met internet, waardoor medewerkers van diverse winkels kunnen worden ‘opgeroepen’ voor hulp.
Testperiode
Marks & Spencer is van plan om deze maand in twee van zijn winkels in Groot-Brittannië te starten met het project. Bij goed resultaat wil het de tv-schermen gaan installeren in alle 85 warenhuizen. Het bedrijf denkt de kosten in twaalf maanden terug te hebben verdiend.
Het programma van Cisco en INDG helpt de keten onder andere om informatie over de productwensen van klanten beter in kaart te brengen. Dit kan dan gecommuniceerd worden naar zijn leveranciers.
Bron: Internet Retailer
Bedankt voor het plaatsen van dit artikel. Hier ook een interessante video over de Interior Inspirer: http://www.youtube.com/watch?v=mcpB37nS-Xc