De Britse retailketen Argos haalt meer dan de helft van zijn inkomsten uit multichannel. Van de totale omzet, ruim één miljard euro in de afgelopen drie maanden, kwam 29 procent voor rekening van Check & Reserve.
Dat geeft moederbedrijf Home Retail Group vandaag te kennen in een interim management statement. Argos’ omzet in de 13 weken tot 2 juni kwam uit op 819 miljoen pond, ongeveer 1,02 miljard euro. De inkomsten lagen een bescheiden 0,2 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
51 procent multichannel
Argos, dat beschikt over 746 winkels, een webwinkel, een mobiele shop, een catalogus en shoppingkanaal Argos TV, heeft de omzetplus vooral te danken aan de groei van multichannel aankopen. Afgelopen boekkwartaal kwam 51 procent van de sales uit een combinatie van kanalen, vorig jaar was dat 46 procent.
Check & Reserve
Het overgrote deel van de multichannel verkopen komt online tot stand: de webwinkel tekent voor 41 procent van alle omzet, ruim vier ton in euro’s dus in 13 weken tijd. Check & Reserve, Argos’ benaming voor click & collect, speelt bij 29 procent van alle omzet een rol.
Shutl
Grof gezegd wordt één op de drie producten bij Argos online besteld en in de winkel opgehaald. Toch onderscheidt Argos zich ook op het gebied van aflevering; door de samenwerking met Shutl bezorgt het bedrijf orders in steeds meer stedelijke gebieden desgewenst binnen anderhalf uur.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Argos: meerderheid omzet via combinatie van kanalen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.