Twinkle | Digital Commerce

Argos toont voorraadinformatie in Google

2017-05-27
180101
  • 0:54

Webwarenhuis Argos toont in Google welke producten nog op voorraad zijn in zijn 850 winkels in Groot-Brittannië. Het bedrijf is één van de grote spelers in de UK die gebruikmaakt van local inventory ads.

De voorraadinformatie per vestiging verandert elke twee seconden in Google. Daarmee biedt Argos consumenten in de zoekmachine realtime een update over de producten in de dichtstbijzijnde winkels.

Snel in handen
Het doel is om deze online shoppers de winkel in te krijgen. ‘De samenwerking met Google past bij ons fast track collection offer’, zegt Matt Roberts van Argos tegen Retail Week. ‘Shoppers die online een product afrekenen, kunnen het item in ons filiaal binnen zestig seconden in handen hebben’.

Local inventory ads
Google introduceerde de local inventory ads enkele jaren geleden in de Verenigde Staten. Inmiddels lopen er ook pilots met retailpartners in de UK, Duitsland, Frankrijk, Australië en Japan. Het is nog niet bekend wanneer ook Nederlandse ondernemingen aan kunnen haken.