De Britse e-commerce markt groeit dit jaar met 13,4 procent naar 197 miljard euro. In 2016 kocht 82 procent van de internetgebruikers in het land een artikel in een webwinkel, waardoor dat jaar de digitale opbrengst flink groeide.
Dat staat in een onderzoeksrapport over de Britse e-commerce markt van de E-commerce Foundation. Vorig jaar steeg de omzet met 17,8 procent tot 174 miljoen euro, maar voor het lopende boekjaar wordt een wat minder sterke stijging verwacht. Of dit met de Brexit te maken heeft, is onduidelijk.
Helft start customer journey online
In 2016 kochten 56,6 miljoen mensen een artikel in een webwinkel. Voor 2017 wordt dit geschat op 57 miljoen mensen, een lichte stijging dus. 54 procent van de shoppers startte zijn customer journey vorig jaar online. 74 procent brengt dan ook nog eens een bezoekje aan de fysieke winkel om het artikel te zien of te voelen.
Argos topretailer
Argos is de nummer één retailer, zowel online als offline. Een kwart van de Britten is lid van Amazon Prime.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Britse e-commerce markt dit jaar op 200 miljard
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.