Twinkle | Digital Commerce

Spijkerbroekengigant So Jeans komt naar Nederland

2017-11-11
180101
  • 1:21

So Jeans, een Franse start-up die gister in zes Europese landen is gelanceerd, wil nog in de eerste helft van dit jaar zijn entree maken in Nederland. De webwinkel verkoopt alleen spijkerbroeken. ‘We richten ons op 100 miljoen euro omzet over 5 jaar.’

Bij de start van So Jeans zijn er 1.200 verschillende modellen spijkerbroeken van 75 merken online te koop in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en België. In een interview met het Franse Fashionmag.com geven oprichters Sébastien Méjean en Raphaël Madar aan dat ze in het eerste semester van dit jaar live willen in Nederland, om volgens jaar in nog meer landen te beginnen.

Lokale aanpak
Méjean en Madar startten in oktober 2010 de site Jeans-homme.fr, gericht op Franse mannen. Na een investering van 360 Capital Partners konden de twee hun concept voor So Jeans uitwerken. Na een bètaperiode is de site sinds gister live in zes grote Europese landen. Iedere markt wordt in de eigen taal bediend en ook de marketing en klantvoorwaarden zijn lokaal afgestemd. So Jeans werkt voor de verzending samen met La Poste, DHL en Kiala.

YooX, Spartoo en Asos
Méjean en Madar noemen YooX, Spartoo en Asos als voorbeelden van succesvolle cross border e-commerce spelers in Europa. Met een breed assortiment, lokale afstemming, een geavanceerde tool voor keuzehulp, gratis verzending en gratis retouren denkt So Jeans over vijf jaar een omzet van 100 miljoen euro te kunnen draaien. Ze begroten de Europese online markt voor jeans op 2,3 miljard in 2015.