Op Blackstoneschoenen.nl is een nieuw Nederlands vergelijkingsconcept van start gegaan. Oprichter Antwan Rijkers wil fashion items op productniveau laten vergelijken. ‘Dat is gebruikelijk bij elektronica, maar in fashion zien we dit in ons land nog niet.’
Rijkers laat Twinkle weten dat hij verschillende merknamen in handen heeft om à la Blackstoneschoenen.nl te werk te gaan: ‘Zo kan de consument direct zien waar hij een bepaald type schoen of kledingstuk het goedkoopst kan vinden. Het vergt vrij veel handwerk en ik denk dat de grote vergelijkers deze optie daarom nog niet bieden.’
Cps-model
Rijkers betrekt de productinformatie van affiliatenetwerken. Iedere ochtend worden de feeds, en daarmee de prijzen, geactualiseerd. Pas als een product bij een achterliggende webwinkel wordt besteld, ontvangt Rijkers een commissie. Op termijn wil hij adverteerders behalve dit cps-model (cost per sale) ook een cpc-model (cost per click) bieden. ‘Maar daarvoor moeten we wel echt een behoorlijke schaal hebben.’
Centrale site
Uiteindelijk wil Rijkers het aanbod van de verschillende merk- en productsites ook gaan bundelen op één centrale site. ‘Wat we voor die tijd al gaan doen is winkelbeoordelingen en extra informatie toevoegen aan de vergelijkingstabel. Op dit moment tonen we de totaalprijs inclusief verzending, de levertijden en de eventuele optie om een product gratis te retourneren.’
Ik geloof wel dat het werkt! Zeker door de inzet van generieke url's is de SEO te overzien en omdat het totalebedrag aanzienlijk is kunnen dergelijke sites genoeg marge maken om er een fatsoenlijke business van te maken. Toevallig heb ik vandaag ook nog gave laarzen via http://www.via-vai.nl besteld bij Omoda.nl! Allemaal een stukje van de taart dus!
Dat heet domeinkaping toch, zag dat de site www.via-vai.nl inmiddels ook weer in het bezit is van het merk zelf. (zie reactie nina) kwestie van tijd dat www.blackstoneschoenen en vergelijkbare sites als www.shabbieslaarzen.nl worden aangeklaagd voor dergelijke praktijken.