Twinkle | Digital Commerce

Telegraaf laat digitale lezers direct celebrity fashion kopen

2017-05-27
128128
  • 1:12

Bezoekers van de Telegraaf.nl kunnen binnenkort kleding bestellen die sterren dragen op foto’s. De Telegraaf Media Group gaat als eerste Nederlandse e-commerce partij in zee met PixSpree. Dat bedrijf houdt een database bij van de kledingstukken die sterren dragen.

De database van PixSpree bevat op dit moment vooral kleding en accessoires van Amerikaanse celebs en van vergelijkbare items. Tweakers meldt vanochtend dat ook de garderobe van bekende Nederlanders zal worden toegevoegd. De items zijn straks direct te bestellen op foto’s binnen de Telegraaf-secties Privé en Vrouw.

'Relevant, niet opdringerig'
De Nederlander Klaas Lameijer is oprichter van PixSpree, maar hij ging er eerst de Amerikaanse markt mee op. Hij spreekt van een vernieuwd concept: ‘PixSpree maakt aanbiedingen relevant op een niet opdringerige manier. De producten worden pas zichtbaar als de consument dat wil.’

Op relevante foto's staat rechtsonder een shoplogo van PixSpree. Wie daarop klikt krijgt prijzen, productinformatie en een besteloptie te zien (demo).

Groeistrategie
De samenwerking met PixSpree past in TMG’s ambitie om de inkomsten uit e-commerce te stuwen: het uitgeefconcern streeft naar een vervijfvoudiging (groeistrategie in pdf), van ongeveer 10 miljoen euro in 2011 tot 50 miljoen euro in 2016. Behalve groei uit eigen shops en mogelijke acquisities moet de groei van de nummer 75 uit de Twinkle100 komen uit webwinkels voor het mkb.