Sanoma verkoopt vergelijkingssite Kieskeurig aan de Haarlemse uitgeverij Reshift. De Nederlandse en Belgische tak gaan per 1 juni van de hand voor een onbekend bedrag, indien Sanoma's ondernemersraad akkoord gaat.
De uitgeverij zocht naar versterking van de online activiteiten. 'Het combineren van Kieskeurig met de content- en reviewmogelijkheden van de diverse Reshift-merken creëert een enorm scala aan nieuwe mogelijkheden', aldus ceo Paul Molenaar, zelf oud-Sanoma-coo en oud-ceo van Ilse Media, dat werd overgenomen door Sanoma. Reshift neemt alle 24 personeelsleden van Kieskeurig mee.
Kieskeurig
Kieskeurig.nl startte in 1999 en krijgt naar eigen zegggen dagelijks 170.000 bezoekers op zijn site. De 'vergelijker voor alles met een stekker' kwam in 2006 in handen van Ilse Media en kende korte tijd een papieren magazine. Consumenten konden producten van aangesloten webshops in hun winkelmandje zetten, maar gezien niet genoeg webwinkeliers wilden meewerken, stopte Kieskeurig.nl daar begin vorig jaar mee.
Sanoma doet Kieskeurig.nl over aan Reshift
2017-04-20T14:23:00
2017-05-28
25081410
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sanoma doet Kieskeurig.nl over aan Reshift
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.