Cyber Monday is volgens comScore de drukste dag in de hele Amerikaanse webwinkelgeschiedenis. Afgelopen maandag boekten online retailers een omzet van 1,25 miljard dollar, een groei van liefst 22 procent ten opzichte van vorig jaar.
Twinkle schreef vorige week al over de dikke omzetplus (14 procent) voor Amerikaanse webwinkels in de eerste drie weken van het holiday shopping season. Toen stonden Thanksgiving Day (plus 18 procent webwinkelomzet), Black Friday (plus 26 procent) en Cyber Monday (plus 22 procent) nog voor de deur.
ComScore heeft een en ander opgesomd in onderstaande tabel:
Meer kopers, meer uitgaven
Afgelopen Cyber Monday trok 11 procent meer kopers naar webwinkels dan vorig jaar. Voor het eerst shopten meer dan 10 miljoen Amerikanen online op de maandag na Thanksgiving. Per persoon besteedden ze ook meer dan vorig jaar:
Miljard per dag
Het was afgelopen maandag pas de tweede keer in de historie dat comScore een dagomzet van meer dan een miljard dollar registreerde voor online retailers. Voor het eerst gebeurde dat op Cyber Monday vorig jaar. Het lijkt gelet op de algehele omzetgroei in dit koopjesseizoen (15 procent) en de belangrijke resterende weken tot de kerst waarschijnlijk dat er meer van zulke dagen volgen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Cyber Monday goed voor absoluut record: 1,25 miljard dollar omzet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.