Twinkle | Digital Commerce

Target legt nadruk op afhalen in feestmaanden

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:14

Target wil zijn fysieke winkels een nog grotere rol geven tijdens het aankomende holiday shopping season. Zo verzendt 55 procent van de vestigingen online orders naar klanten en worden tachtig filialen voorzien van een speciale afhaalbalie voorin de winkel.

Tijdens de drukke periode met daarin Thanksgiving, Black Friday en Cyber Monday verwacht Target dat de helft van de online orders in de winkels wordt verzameld. ‘Dit is ons derde feestseizoen waarin wij het afhalen in een filiaal als optie bieden en we denken dat het afhaalvolume met 50 procent groeit ten opzichte van vorig jaar’, aldus het bedrijf tegen Internet Retailer.

Speciaal fulfilmentpersoneel
De fulfilment in winkels gebeurt in 1000 vestigingen, tegenover 460 vorig jaar. ‘Het scheelt een hoop verzendtijd en we kunnen de druk wat verlichten in onze magazijnen’, is het statement van Target. In 325 filialen lopen werknemers in witte T-shirts rond die dankzij de opdruk ‘order pickup’ herkend kunnen worden als fulfilmentpersoneel. Zij verschillen wezenlijk van de vaste winkelmedewerkers in rode T-shirts.

Twee weken Black Friday
Target zet zijn winkels in als groot voordeel ten opzichte van concurrent Amazon. Deze spreidde de fameuze Black Friday dit jaar, net als Target en andere grote Amerikaanse retailers, in eerste instantie uit over twee weken. Zo kan het bedrijf elke dag een nieuwe aanbieding presenteren. Inmiddels is die periode verlengd naar meer dan een maand.