NS heeft Spoordeelwinkel.nl geopend. Op de site worden combinaties van treinkaartjes en tickets tegen korting verkocht. Het assortiment is verdeeld over de categorieën dagje uit, weekendje weg, fun & actief, cultuur & muziek en ontspannen.
NS wijst op zijn homepage op ‘dé online shop met de voordeligste treinuitjes’. De vervoerder houdt al enige tijd de site Eropuit.nl in de lucht. Bij de getoonde uitstapjes verschijnt steeds een routeplanner waar het adres van de bestemming vast is ingevuld. Eropuit.nl fungeert daarmee als lead generator voor Ns.nl, waarop ook treinkaartjes kunnen worden besteld.
Spoordeelwinkel.nl fungeert als webwinkel, waarin overigens alleen met iDeal kan worden afgerekend. Bezoekers ontvangen na betaling een voucher via de mail, die toegang geeft tot trein en attractie.
Voorwaarden
De combinaties van vervoers- en toegangsbewijzen op Spoordeelwinkel.nl zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar, tenzij anders is aangegeven bij een arrangement. Hetzelfde geldt voor de optie tot annuleren; dat kan in principe niet, stellen de voorwaarden.
Geachte medewerkers,
Graag wilde ik ingaan op Uw aanbieding voor een dagje Utrecht in september voor 18 euro. Ben al jaren abonnementhouder bij NS. Omdat we niet internet bankieren kom ik daar niet voor in aanmerking. Daar teken ik protest tegen aan! U sluit op deze manier velen en zeker ook vele ouderen, uit om dit ticket te kopen. Ik heb kontakt gehad met een van Uw mensen via het indienen van een hulpvraag en vernam dat ik wel NS kon machtigen om het bedrag van mijn rekening te halen. Maar later vernam ik telefonisch (Peter ?) dat dit niet kan.
Ik wil U dringend verzoeken om dit opnieuw te overwegen en toch mogelijkheden te creeëren voor mensen die niet internetbankieren maar via andere betalingsmogelijkheid toch gebruik kunnen maken van Uw aanbiedingen.
Ik zie uit naar Uw reaktie.
Met vriendelijke groeten,
Margo Boymans, Heerlen, 26.9.11
@margo boymans: dit is geen klantcontactkanaal van NS, maar een vakinhoudelijke website over e-commerce.
Leuk concept, maar het systeem werkt niet. Ik heb een keer besteld via spoordeelwinkel.nl, maar een verkeerde code ontvangen. Spoordeelwinkel zegt dat ik bij de NS moet zijn voor een nieuwe voucher en NS zegt dat ik bij spoordeelwinkel moet zijn. Inmiddels heb ik al zo vaak aan de telefoon met beide partijen gehangen (10 cent per minuut) en heb ik uiteindelijk toch een treinkaartje 'moeten' kopen voor het reguliere tarief. Per mail heb ik tot nu toe alleen bericht terug gehad dat ze het vervelend voor me vinden en dat ze hopen dat het probleem inmiddels is opgelost. Niet dus.
Het is pure oplichterij, want je krijgt niet het product waarvoor je hebt betaald en daarnaast word je ook niet geholpen om dit probleem op te lossen. Erg jammer, ik had beter gewoon mijn geld het raam uit kunnen gooien, want dan had ik er nog iemand blij mee kunnen maken.