Tjalling Smit, senior vicepresident Digital bij Air France – KLM, maakt een carrièreswitch naar de Nederlandse Spoorwegen, waar hij aantreedt als directielid en commercieel directeur.
Smit vertrekt per 31 maart bij KLM, waar hij sinds 2001 in dienst is. Tijdens zijn loopbaan bij de luchtvaartmaatschappij bekleedde hij functies op salesgebied, marketing en e-commerce. Twee jaar geleden volgde hij Martijn van der Zee op, die de firma destijds verliet voor een nieuwe uitdaging bij SuitSupply.
Digital commerce
Onder leiding van Smit werd het digital commerce-beleid bij KLM uitgediept, met als streven een optimaal ‘één-op-één-contact’ dat klanten met KLM hebben via een medium dat zij zelf prefereren. Daarbij experimenteerde KLM met functionaliteiten als Facebook Messenger en AI-gestuurde chatbots.
Opvolger
'Met een 'zijn-waar-onze-klanten-zijn'-strategie ontwikkelde Tjalling de activiteiten van KLM op het gebied van e-commerce en digital', verklaart KLM-directeur Pieter Elbers. Momenteel is nog onbekend wie Smit opvolgt. “We hopen dat er gauw een opvolger komt, want het is een belangrijke post,” meldt een woordvoerder van KLM aan Twinkle.
Tjalling Smit verlaat KLM voor NS
2017-01-10T10:27:00
2017-05-28
338190
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tjalling Smit verlaat KLM voor NS
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.