Honneponnen.nl, winnaar van de actie ‘Win een Webwinkel’, is vandaag tijdens de E-commerce Dagen live gegaan en heeft zijn eerste bestelling ontvangen. Deze eerste order - een choco snuif - werd geplaatst door Marieke Verdonk, hoofdredacteur van Twinkle.
Afgelopen maandag is Honneponnen.nl uitgeroepen tot winnaar van de actie ‘Win een Webwinkel’. De vier initiatiefneemsters van deze site lieten hiermee de andere inschrijvingen en genomineerden achter zich. Sinds de bekendmaking is er hard gewerkt om Honneponnen.nl binnen een aantal dagen te ontwikkelen en te lanceren. De betrokken partners die deze snelle realisatie mogelijk hebben gemaakt zijn mijnWinkel, Copernica, Thuiswinkel.org, Ogone, Rabobank, ICTRecht, Marktplaats, HostingXS, BBP, StudioJa en TNT Post Pakketservice. Gezamenlijk hebben zij voor 20.000 euro aan producten en diensten beschikbaar gesteld.
Sylvia Beerens, een van de vier oprichters van de webshop: ‘We waren alle vier enthousiast om een webshop te beginnen en zijn na lang brainstormen op Honneponnen.nl uitgekomen. Een paar weken terug hadden we het plan helemaal klaar en wilden we met het ontwerp van de site gaan beginnen. Maar toen las ik over deze actie en heb ik ons opgegeven, met de hoop het natuurlijk te winnen. Deze timing was voor ons dus perfect.’
Sorry hoor maar vind dit een saaie onduidelijke webshop!! had er meer van verwacht omdat er toch bekende hebben gewerkt aan de webshop!
nee dit vind ik een teleurstelling, maar ja als de eigenaren er maar gelukkig mee zijn.
Het is ook geen webshop voor mannen Richard ;)
Vind het geweldig!
Snap 'm ook niet helemaal. Kennelijk ook een jongetje. Wel leuk: eigenzinnige teksten. Leuk! (doen wij ook een poging toe: http://www.doosje-wijn.nl)
Leuk idee, eigenzinnige site!
webshop anno 2005 ?
helemaal geen seo urls, title etc.....
Ze hadden je beter helemaal niets kunnen geven
Slechte webwinkel inderdaad. Het zou veel beter zijn als partijen als Magentoe etc prijzen zouden weggeven want Mijnwinkel.nl is echt belabberde rommel.
Jullie hebben helemaal gelijk, er zit nog helemaal geen SEO optimalisatie in. Wij hebben vrijdag te horen gekregen dat we gewonnen hebben, ik vind het een ongelooflijk resultaat dat er binnen 5 dagen een complete shop wordt neergezet.
We hebben over SEO acties gesproken, maar omwille van de zeer korte tijd waarin dit allemaal gebouwd is, hebben we besloten de SEO-acties te verschuiven tot de oplevering. Dus dat gaan we de komende dagen oppakken.
Die paar dagen maakt niet veel uit. We draaien trouwens op release 3 van mijnWinkel.nl en die krijgt binnenkort een SEO-keurmerk van Checkit.nl (als eerste in Nederland). Daar zijn ze druk mee bezig.
Wordt vervolgd dus....
5 dagen te weinig tijd voor zo weinig producten?
Geen desgin...
Ik bouw een shop in 24/48 uur volledig seo incl unieke layout en met meer producten dan nu incl alle betaalsystemen
Er zijn zoveel kant en klaar shops die tich keer beter zijn dan de huidige, die je met gemak binnen 1 werkdag kant en klaar kunt hebben
Hé bah.. wat gemakkelijk om meteen af te geven op zo'n site en te zoeken naar wat misschien nog niet perfect is.
Vind het een hartstikke leuke site en natuurlijk heeft de site nog wat tijd nodig om te verbeteren op een aantal punten. Gelukkig lukt het niet om binnen 5 dagen een perfecte site neer te zetten... Zou wat betekenen voor alle expertise die daarnaast nog nodig is.
Ik zou zeggen... veel succes met jullie winkel en hartstikke leuk dat de leveranciers dit mogelijk hebben gemaakt!
"Wesley
Slechte webwinkel inderdaad. Het zou veel beter zijn als partijen als Magentoe etc prijzen zouden weggeven want Mijnwinkel.nl is echt belabberde rommel."
@Wesley
Beetje cru om het op bovenstaande manier te zeggen maar je hebt zeker gelijk.
Een goede, gebruiksvriendelijke en SEO opgebouwde webwinkel bouw je niet in een paar dagen. De basis is uiteraard wel te kopiëren van eerder gebouwde shops...
Ik ben van mening dat beginnende webwinkels vaak veel te snel live zijn gegaan. Vervolgens ben je nog lange tijd bezig om alles recht te zetten, dit vindt Google niet leuk en soms schiet het er nog bij in ook.
Zorg dat de webwinkel volledig klaar is, getest op alle mogelijke manieren en af is op de manier die jij altijd voor ogen hebt gehad. Alle aanpassingen die je vervolgens doet, een webwinkel blijft aanpassen op het gedrag van zijn klanten, zullen luxe aanpassingen zijn en geen herstelwerkzaamheden o.i.d.
In ieder geval succes met de shop!
Mvg,
Tim Beeren