Twinkle | Digital Commerce

Jury Win een Webwinkel maakt vijf kanshebbers bekend

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 3:15

De vijf genomineerden voor de wedstrijd Win een Webwinkel zijn vandaag door de jury bekendgemaakt. De finalisten die kans maken op een gratis webshop zijn: By Beel, JUS product, Laat je sterrenbeeld zien, Mode Republiek en Zorg Voor Elkaar.

De afgelopen weken hebben tal van ondernemers en webwinkeliers in spe hun businessplannen ingediend bij de jury voor de vijfde editie van Win een Webwinkel. Deze door Twinkle en mijnWinkel geïnitieerde wedstrijd biedt ieder jaar een vliegende start aan een ondernemer door het weggeven van een complete webwinkel.

De jury heeft uit alle inzendingen allereerst een selectie gemaakt van twintig plannen. ‘Het niveau van de plannen is uitstekend en veel inzendingen zijn goed onderbouwd’, aldus Marieke Verdonk, hoofdredacteur van Twinkle en juryvoorzitter van deze wedstrijd. Jurylid Durk Jan de Bruin, oprichter en eigenaar van mijnWinkel: ‘We hebben uit de selectie de naar ons idee vijf beste en meest kansrijke plannen overgehouden.’

Battle
Tijdens de eerste dag van De E-commerce Dagen (24 april aanstaande in de Jaarbeurs te Utrecht) presenteren de vijf finalisten hun cases aan de jury (van 10.00 uur tot 11.30 uur op het Thuiswinkel Kennisplein). Deze pitches zijn vrij toegankelijk voor publiek. Na de vijf presentaties zullen de twee beste cases overblijven. Zij zullen het op dag twee van de beurs tegen elkaar opnemen in een onderlinge ‘battle’ om zo uit te maken wie de gratis webwinkel wint. De winnende ondernemer gaat vervolgens samen met de partners van Win een Webwinkel aan de slag om zijn of haar plan om te zetten in de beoogde webwinkel. Voor de opening van de online shop zal op een later tijdstip een speciaal moment worden gekozen. De kersverse webwinkelier kan vanaf dan ook verkopen in een geoptimaliseerde iPad-omgeving en een eigen Facebook-shop.

De genomineerden
Hieronder een korte omschrijving per finalist:











  • By Beel
    By Beel combineert een webshop met een fysieke winkel in Amsterdam. De shop verkoopt cadeautjes ‘op maat’. Door middel van een sterke zoekmachine vindt de bezoeker in korte tijd het perfecte cadeau, aldus de ondernemers achter de shop. De jury is gecharmeerd van de combinatie van online en offline en het goed onderbouwde ondernemingsplan.
     

  • JUS product
    De webshop gaat producten van het merk Havvn, JUS en de Go-stick verkopen. Dit zijn voedingssupplementen die het lichaam jong houden. Het product heeft de afgelopen drie jaar zijn plekje veroverd op de Nederlandse markt. Gezien de huidige afzet, ziet de jury potentie in dit plan. De afzetmarkt is namelijk vrij breed (particulier, de paramedische markt en de industriële markt). Daarbij zit het businessplan goed in elkaar.
     

  • Laat Je Sterrenbeeld Zien
    Succesvolle online initiatieven zijn vaak zeer gespecialiseerd of juist zeer breed georiënteerd. De initiatiefnemers van Laat Je Sterrenbeeld Zien zeggen het beste van deze twee werelden te combineren. Alhoewel lang niet iedereen interesse heeft in sterrenbeelden of horoscopen zijn er altijd meerdere momenten in iemands leven dat hem of haar naar het onderwerp lokt, menen zij. Het businessplan waarin uitgebreid wordt ingegaan op doelgroepen en hun koopintenties en waaruit veel ondernemersexpertise blijkt, heeft de jury ervan overtuigd dat een webshop voor dit nicheproduct een uitgelezen kans is.
     

  • Mode Republiek
    Mode Republiek wil dé webshop zijn op het gebied van fashion in Nederland, België en Duitsland. Mode Republiek heeft een breed assortiment van zowel grote als kleine merken, hierdoor spreekt het een brede groep online shoppers aan. Het is een van de meest professionele businesscases die is ingestuurd. De jury hoop uit de presentatie te vernemen hoe Mode Republiek een band opbouwt met de merken.
     

  • Zorg Voor Elkaar
    De Zorg Voor Elkaar Club streeft naar goedkopere zorgmiddelen en minder zorgmiddelen als dat kan. Minder ingewikkeld, minder tussenschakels. Controle en transparantie over prijs en dienstverlening ( service level , transport e.d.). Maar alleen als deze goedkopere zorg ook in het voordeel is van de afnemers van de zorg, zonder dat de kwaliteit ervan in het geding komt. Dat Zorg Voor Elkaar begint met een enkel product en het daarna volgens de ‘Coolblue-manier’ wil uitbouwen, spreekt de jury aan.

U kunt De E-commerce Dagen op dinsdag 24 en woensdag 25 april geheel gratis bijwonen. Aanmelden kan hier.