Twinkle | Digital Commerce

Sinterklaas zorgt voor omzetstijging

2017-11-08
121109
  • 1:03

Aanstaansde zaterdag is het alweer zover. Dan komt Sinterklaas aan in ons land. Dit betekent dat er lootjes worden getrokken en er schoenen gevuld gaan worden. De Sinterklaastijd is een belangrijke en drukke periode voor de webwinkeliers.

De laatste zes weken van het jaar zorgen steevast voor een forse omzetimpuls. Ook dit jaar doet Thuiswinkel.org samen met Blauw Research weer onderzoek naar online-aankopen tijdens de feestdagen.

Meer productverkoop
In 2009 boekten online-retailers in de weken voor Sinterklaas 20 procent extra omzet per week, in vergelijking met diezelfde periode in 2008. Voor dit jaar verwacht ik een vergelijkbare stijging. In de eerste helft van dit jaar groeide de online-verkoop van producten met 16 procent. Dit najaar verwacht ik dat we de 20 procent groei opnieuw zouden moeten kunnen halen. Online shoppen wordt almaar populairder, zo blijkt iedere keer weer uit onze Thuiswinkel Markt Monitor.

Omzet en verwachtingen
Thuiswinkel.org en Blauw Research komen op 3 december met een bericht over de werkelijke omzet van online-retailers, inclusief een top 10 van populairste Sinterklaascadeaus. In de weken voorafgaand zullen we snel na de aankomst van Sinterklaas de onderzochte verwachtingen voor 2010 bekendmaken.