Twinkle | Digital Commerce

Marks & Spencer: vier awards voor excellente e-commerce

2017-05-27
265154
  • 1:41

Marks & Spencer was de grote winnaar bij de E-commerce Awards for Excellence 2010, die zijn uitgereikt in Groot-Brittannië. De retailer won de Online Gold Award en werd verder onder meer uitgeroepen tot beste Britse multichannel retailer.

Marks & Spencer sleepte daarnaast nog vakonderscheidingen in de wacht voor de beste inzet van online-media en voor het redesign/relaunch van het jaar (samen met L.L. Bennett).

Over de meest prestigieuze prijs van allemaal, de Online Gold Award, schrijft de organisatie: ‘This award, given by the judges, will go to the company that they feel have demonstrated a firm understanding of the evolving market and adapted to the changing face of the consumer whilst increasing sales and their brand positioning.’

Innovatiekracht
Marks & Spencer lanceerde dit jaar onder meer een mobiele website, 12 online-videokanalen op M&S TV en click & collect service Shop Your Way. Directeur Mark Hughes vertelde vorige week tijdens Internet Retailing 2010 in Londen over de innovatiekracht van de bewierookte retailer.

Asos, Ocado en Payvment
Behalve Marks & Spencer vielen afgelopen dinsdag onder meer kledinggigant Asos (beste ‘direct retailer’ en beste inzet van social media) websuper Ocado (beste smartphone-applicatie) en social commerce dienstverlener Payvment (beste e-commerce site innovatie) in de prijzen. Een totaaloverzicht van alle 17 uitgereikte E-commerce Awards for Excellence vindt u hier (genomineerden hier).

16 procent groei
De E-commerce Awards for Excellence worden jaarlijks vergeven door IMRG, dat staat voor Interactive Media in Retail Group. De branchevereniging stelt zich ten doel ‘het commerciële potentieel van online shoping te maximeren’. Deze week bracht IMRG samen met Capgemini cijfers naar buiten over de groei van de Britse webwinkelbestedingen. Die komen dit jaar naar verwachting uit op 57,8 miljard pond, 16 procent meer dan vorig jaar.

Croschannel retail
Twinkle bracht vorige week een bezoek aan Internet Retailing, het congres van de gelijknamige Britse vaktitel in Londen. Daar spraken behalve Marks & Spencer’s Dave Hughes ook afgevaardigden van Tesco en Argos over crosschannel retail. Meer daarover kunt u hier lezen.