Twinkle | Digital Commerce

'Meer Amerikaanse en Britse kerstinkopen online'

2017-11-08
308183
  • 1:23

De kerstman gaat dit jaar weer vaker het internet op. In de aanloop naar Kerst zal 44 procent van de Amerikanen online inkopen doen, tegenover 42 procent vorig jaar. In Groot-Brittannië zullen de online-eindejaarsinkopen dit jaar 16 procent hoger uitvallen dan vorig jaar.

De National Retail Federation (NRF) schrijft vandaag op zijn site dat Amerikanen gemiddeld 689 dollar zullen besteden aan holiday-related shopping. Dat is een fractie meer dan de 682 dollar van vorig jaar, maar een stuk minder dan in piekjaar 2007. Toen gaf de gemiddelde Amerikaan 755 dollar uit in alle beschikbare koopkanalen, aldus de onderzoekers van BIGresearch.

Smartphone-bezitters
Dit jaar zal 44,6 procent van de Amerikaanse mannen en 43,3 procent van de vrouwen online kopen in de aanloop naar de Kerst. Verder zijn Amerikanen met een bovengemiddeld salaris en die tussen de 25 en 34 jaar oververtegenwoordigd bij de groep webkopers. BIGresearch becijferde verder dat 27 procent van de Amerikaanse smartphone-bezitters zijn mobiele toestel inzet bij het shoppen (oriëntatie en/of aankoop) voor de Kerst.

Groot-Brittannië
Anders dan BIGresearch in de Verenigde Staten maken IMRG en Capgemini in Groot-Brittannië vandaag wel online-omzetprognoses bekend. De retailclub en de consultants begroten de Britse webbestedingen voor de decembermaand samen op 6,4 miljard pond, 16 procent meer dan de 5,5 miljard pond van december vorig jaar.

Meer volwassen
De Britse online-consumentenbestedingen over het hele jaar groeien ook met 16 procent (tot 57,8 miljard pond), verwachten IMRG en Capgemini. De groei van de meer volwassen e-commerce markt in Groot-Brittannië overtreft de webwinkelgroei in ons land. Die zal volgens Blauw Research rond de 10 procent uitkomen dit jaar.