Twinkle | Digital Commerce

Google vraagt naar crosschannel-gedrag kerstkopers

2017-11-08
26575
  • 1:02

Een meerderheid van de Amerikanen koopt in de eindejaarsperiode een product in een ander kanaal dan het oriëntatiekanaal. Online bevordert offline meer dan andersom: 51 procent koopt in de winkel na online-oriëntatie, slechts 16 procent maakt de omgekeerde beweging.

Dat blijkt uit een onderzoek van Google naar het verwachte oriënteer- en koopgedrag van Amerikaanse consumenten tijdens het aanstaande holiday shopping season.

Er zijn meer Amerikanen die voor aankoop een winkelbezoek laten volgen op online-oriëntatie, dan Amerikanen die alles (oriëntatie en koop) online af denken te handelen. Opvallend is dat een derde van de respondenten verwacht een product online te kopen na een winkelbezoek, dat weer voortvloeide uit online research.

De onderstaande tabel van eMarketer maakt een en ander beter duidelijk:



Google onderzocht ook hoe Amerikaanse smartphone-bezitters hun mobiel in zullen zetten tijdens de eindejaarsperiode. Meer dan de helft van deze groep verwacht prijzen te vergelijken op zijn toestel. Vier op de tien smartphone-bezitters denkt reviews te lezen en iets minder van de respondenten gaat mobiel op zoek naar promoties en kortingscodes.