Twinkle | Digital Commerce

Consumenten zoeken veel naar kortingscodes, maar niet bij Nederlandse webshops

2023-01-25
1000562
  • [onderzoek]
  • 0:50

Consumenten zoeken maandelijks honderdduizenden keren naar kortingscodes bij webshops. Vooral bij buitenlandse webshops is dat het geval, zo blijkt uit onderzoek.

Online marketing agency Seeders bekeek over heel 2022 hoe vaak bij webshops naar kortingscodes werd gezocht. De top-5 webshops bestaat uitsluitend uit buitenlandse webshops. Met Zalando als absolute koploper. Daar werd gemiddeld bijna 50.000 keer per maand gezocht naar kortingscodes. Op de tweede plek staat flitsbezorger Flink, met een gemiddelde van ruim 27.000 zoekopdrachten per maand. De top-5 wordt gecompleteerd door Shein, Air Up en Domino’s.

Consumenten zijn dus vooral geïnteresseerd in kortingscodes van kledingwebshops en online boodschappen/maaltijden. In de maanden januari, april en mei wordt het vaakst gezocht naar kortingscodes. Wel wordt er over het algemeen minder gezocht naar de term ‘kortingscode’ dan voorgaande jaren. Volgens het bureau is een mogelijk oorzaak daarvan dat het steeds makkelijker wordt om een kortingscode te vinden en dat webshops zelf meer kortingscodes promoten.