Twinkle | Digital Commerce

Glasses Direct gelauwerd om virtuele spiegel

2017-05-27
170130
  • 1:07

Voor zijn augmented reality-toepassing heeft Glasses Direct een Econsultancy Innovation Award in de wacht gesleept. De Britse online-brillenwinkel slecht barrières en loopt voor de troepen uit, aldus de jury.

Waar veel augmented reality-toepassingen op retailsites het vooral goed doen als pr-tool en gimmick, weet Glasses Direct echt waarde toe te voegen met de toepassing die het afgelopen zomer lanceerde.

Het product dat de jonge oprichter Jamie Murray Wells verkoopt leent zich er natuurlijk ook goed voor. Met de Video Mirror kunnen bezoekers van Glassesdirect.co.uk in 3D zien hoe een bepaald montuur staat, ook als ze hun hoofd bewegen. Hoe het precies werkt leest u hier.

Transreële toepassingen
In Nederland experimenteerden onder andere YouTellMe (virtueel vergelijken), Ace Jewelers (virtueel ringen passen) en recentelijk Wehkamp.nl al met augmented reality. Met Layar, dat de eerste mobiele browser voor transreële toepassingen ontwikkelde, heeft ons land een gevestigde partij op dit terrein binnen de landsgrenzen.

Upclick.com
Bij de vorige week vergeven Econsultancy Innovation Awards was er in de categorie e-commerce achter Glasses Direct een eervolle vermelding voor het Canadese Upclick.com, aanbieder van goedkope betaaloplossingen en cross-sell mogelijkheden voor webwinkeliers.

NB: in een interview met Twinkle legde Jamie Murray Wells van Glassesdirect.co.uk anderhalve jaar geleden uit hoe hij de Britse brillenwereld op zijn kop zette. Toen ook gevestigde ketens als Boots en Specsavers online gingen verkopen, sloeg Wells terug met een aggressieve marketingcampagne.