Kerstpakketshop.com, waarop De Nieuwe Zaak groothandel Makro kerstpakketten hielp verkopen, is niet meer open voor bestellingen. De site bleek een 'proof of concept' voor de retailpoot van De Nieuwe Zaak.
De Nieuwe Zaak gaat vanaf volgend jaar het management van webshop voor retailers uit handen nemen. ‘Behalve het ontwerpen en bouwen van sites gaan we ze nu ook runnen’, vat directeur Peter van Noord samen aan Twinkle.
De Nieuwe Zaak voert op dit moment gesprekken met diverse retailpartijen. Het bureau wijst hen onder meer op de ervaringen met Kerstpakketenshop.com, dat de afgelopen twee weken open was voor bestellingen.
Plekje in overvolle markt
Volgens Van Noord toont de affiliateshop dat het mogelijk is snel een plekje te veroveren in een volle markt: ‘De site was in september al live, maar toen nog ingericht zonder assortiment. Door relevante content te bieden en slim zoekwoorden in te kopen hebben we een historische positie in zoekmachines weten op te bouwen. Ook meldden zich ongeveer honderd mensen zich toen al aan voor onze nieuwsbrief, wat meteen voor orders zorgde toen de site live ging. Dagelijks kwamen er enkele orders binnen, variërend in grootte van tien tot ongeveer honderd kerstpakketten.’
Seizoensgebonden
De Nieuwe Zaak testte zijn online-retailvaardigheden met kerstpakketten, omdat het als affiliate kon aanhaken bij klant Makro, marktleider op de kertspakketenmarkt. Van Noord: ‘Omdat kerstpakketten seizoensgebonden zijn konden we dit ook makkelijk als project oppakken. Ander voordeel is nog dat je weinig retouren te verwerken krijgt.’
EcManager
De komst van De Nieuwe Zaak Retail BV betekent een verdere uitbreiding van de dienstverlening van het adviesbureau. Vorig jaar bracht De Nieuwe Zaak met ecManager al een eigen e-commerce platform op de markt.
Meer over de retailpoot van De Nieuwe zaak leest u in het volgende nummer van Twinkle.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Nieuwe Zaak gaat webshops runnen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.