Precies een week geleden beleefden Amerikaanse webwinkels de drukste dag in de geschiedenis van e-commerce. Volgens comScore kwam de totale online-omzet op 15 december uit op 913 miljoen dollar.
Het is voor het eerst dat de door comScore gemeten dagomzet de 900 miljoen dollar oversteeg. Ook maandag 14, woensdag 16 en donderdag 17 december waren topdagen, met omzetten boven de 800 miljoen dollar.
Plus 3,7 procent
Volgens ComScore, dat zich baseert op de  feitelijke online-activiteit van honderdduizenden Amerikaanse consumenten, komen  de totale webbestedingen tussen 1 november en 18 december uit op 24,6 miljard  dollar, 3,7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Free shipping
Het onderzoeksbureau becijferde verder dat in 45  procent van de orders sprake was van free shipping, tegenover 38 procent  vorig jaar. De gemiddelde waarde van deze orders ligt gemiddeld een derde hoger  dan bij ‘normale’ orders: 134 dollar versus 103 in de week tot 6 december.
Cyber Monday
De drukste dagen van het holiday shopping  season zitten erop. ComScore stelde een top-10 samen, waarop Cyber Monday  de tweede plaats bezet. ComScore-voorman Gian Fulgoni wijst op het toenemende  belang van de maandag na Thanksgiving: ‘In een normaal jaar bezet Cyber Monday  de achtste tot tiende plaats op de lijst met drukste shopdagen. Dit jaar komt  die dag hoger uit dan ooit tevoren.’
Volgens Fulgoni komt dat door mede door het feit dat Cyber Monday dit jaar rijkelijk laat viel, op 30 november: ‘Maar het is ook ingegeven door de groeiende marketing hoopla en promotionele activiteit rond de dag.'
De top-10 van drukste shopdagen tijdens het holiday shopping season volgens comScore, met daarachter de omzet in miljoenen dollars:
1. Dinsdag 15 december, 913
2. Maandag 30 november, 887
3. Dinsdag 1  december, 886
4. Woensdag 16 december, 874
5. Maandag 14 december,  854
6. Donderdag 10 december, 852
7. Dinsdag 8 december, 828
8.  Donderdag 17 december, 809
9. Donderdag 3 december, 809
10. Woensdag 2  december, 797  
Bron: Internetretailer.com

ook daar sneeuwt het....
@Paulo: Zeker en daar profiteren webwinkels van. Persbureau AP kopt: 'Christmas web sales spike after snowstorm'.
Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org verwacht dat Nederlandse webwinkels mede dankzij de sneeuw 40 procent meer kerstomzet boeken dan vorig jaar.
Linkje naar AP-bericht: http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5h70U__HpoFAx288W_YOXuGzLKilQD9CNV4TG0