Wehkamp.nl siert vandaag de gehele voor- en achterpagina van een half miljoen exemplaren van Metro. Via de gratis krant en andere mediakanalen wijst de thuiswinkelier op de introductie van augmented reality.
‘Ga naar Wehkamp.nl/meerkorting. Houd deze pagina voor je webcam en laat je verrassen door een unieke 3D-ervaring’, adverteert Wehkamp.nl in Metro.
In totaal heeft het thuiswinkelbedrijf 1,3 miljoen uitingen verspreid die geactiveerd kunnen worden via augmented reality. ‘Geen bedrijf heeft ooit meer aandacht besteed aan deze nieuwe techniek’, meldt de voormalige postorderaar niet zonder trots.
Transrealiteit
In navolging van onder meer Wal-Mart en het Nederlandse Ace Jewelers probeert het online-warenhuis de verkoop te stimuleren met augmented reality, ook wel aangeduid als transrealiteit (zie hier een uitgebreid artikel in Twinkle). Volgens Wehkamp.nl komen folders en printadvertenties met de nieuwe techniek ’op verrassende wijze tot leven.’
In een video maakt de thuiswinkelreus duidelijk hoe de toepassing werkt.
Innovatie
Wehkamp.nl richt zich na de restyling van vorig jaar nadrukkelijk op de innovatie. De thuiswinkelreus wijst in dit verband zelf op de stijlwijzer van Dyanne Beekman, locatiedienst Spot de Shopper, de opening van zijn mobiele warenhuis en op investeringen in social shopping.
Erg goed dat ze hier mee bezig zijn! Wehkamp goed gedaan!
Heel goed dat Wehkamp dit doet. Meer grotere partijen zouden dit moeten doen.
Wehkamp laat hiermee zijn ballen zien! Letterlijk en figuurlijk :-) Goed gedaan laat zien dat je bezig bent met de toekomst en je klanten!
Ben heel benieuwd of dit nou goede resultaten heeft opgeleverd. Wij willen dit bij http://www.actiecode.nl ook implementeren in de advertenties in de kranten.
Niet meer dan een gimmick volgens mij.
Dit is het begin van écht thuis winkelen! Als dit nu al kan, wat zie je dan wel niet over pak m beet 2-3 jaar? Je kunt hier 1001 dingen voor verzinnen om dit in de praktijk nog beter toe te passen.