Microsoft en Yahoo slaan de handen ineen om tegenwicht te bieden aan de dominantie van zoekmachine Google. Voor Bing, Microsoft's opvolger van zoekmachine Live Search, is een centrale rol weggelegd.
Microsoft krijgt het recht de zoektechnologie van Yahoo de komende tien jaar te gebruiken en door te ontwikkelen voor Bing. De zoeksites van Yahoo zullen als zodanig in de lucht blijven, maar straks worden 'aangedreven'door Bing, dat daarvoor ook visuele credits krijgt.
Yahoo gaat de advertentieverkoop voor Bing verzorgen. Meer details vindt u in hetpersberichtdat is uitgegaan.
Meer keuze
Vorig jaar deed Microsoft verwoede pogingen Yahoo in te lijven, maar het zoekbedrijf ging niet in op het overnamebod van 47,5 miljard dollar. VolgensMicrosoft-topman Steve Ballmer zullen consumenten door de nugeslotensamenwerking 'meer keuze hebben in een markt die momenteel door n enkel bedrijf wordt gedomineerd'.
Maar als de consument doorgaans tevreden is over Google, waarom moet je dan overstappen naar Bing? Wat is de toegevoegde waarde van Bing?
Google is en blijft gewoon de beste zoekmachine. De resultaten zijn betrouwbaar. Dit kun je van Bing in ieder geval (nog) niet zeggen.
Daarnaast begrijp ik Microsoft niet zo goed. Zijn ze er nu al achter dat ze het met de nieuwe zoekmachine Bing niet gaan redden?!?!?
@Kitty niet de consument.. maar de adverteerder. met een monopoly kan google $ vragen wat ze willen, maar als er een serieus alternatief is zal dat ook de marges van Google onder druk zetten. dus het is een alternatief voor adverteerders. vergeet niet in de US heeft google 'maar' een marktaandeel van 65%
@Frits, het klopt dat adverteerders steeds minder tevreden zijn over Google maar een adverteerder gaat niet op Bing adverteren als het niet door heelveel consumenten gebruikt gaat worden. De consumenten is toch bepalend.