Twinkle | Digital Commerce

5 tips voor meer bezoek uit organische zoekresultaten

2017-05-26
  • 1:52

Met uw advertentie in AdWords heeft u 95 tekens (130 als je de url meerekent) om u te onderscheiden van de concurrentie. Als het gaat om de organische zoekresultaten dan toont Google vaak de eerste 150 karakters van uw meta description. Dat in combinatie met uw geoptimaliseerde paginatitel en een schone en keyword-rijke url maakt dat u nog meer ruimte heeft om indruk te maken op de zoekende consument.

Mike Pantoliano geeft op de site Groovecommerce 5 tips om de doorklikratio in de organische zoekresultaten te verhogen:

1. Begin klein
Zoek uit (met webanalytics) wat de belangrijkste pagina's zijn waarop uw bezoekers binnenkomen vanuit de organische zoekresultaten. Wat geeft Google voor deze pagina's weer in de SERP's (search engine results pages)? En hoe verhoudt zich dat tot uw concurrentie?

2. Maak uw paginatitels en meta descriptions dynamisch
Het genereren van dynamische titels en beschrijvingen is perfect voor grote sites die onmogelijk handmatig deze content aan elke pagina kunnen hangen. Een e-commerce site die titels van productpagina's genereert volgens de [productnaam] van [bedrijfsnaam] formule zit goed, de belangrijkste tekst staat ook direct vooraan.

3. Monitor uw Google Webmaster Site Profiel
Uw site profiel in Google Webmaster Central bevat tonnen met bruikbare informatie. U heeft een overzicht van de externe en interne links en u ziet bijvoorbeeld direct eventuele duplicate titel en meta descriptions.

4. Voeg uw Unique Value Proposition toe
Biedt u gratis verzending aan? Of heeft u als propositie: voor drie uur besteld, morgen in huis? Voeg dat dan toe aan uw paginatitel of meta description. Dat kan bijvoorbeeld met de volgende paginatitel-formule: [Productnaam] met gratis verzending van [bedrijfsnaam].

5. Schrijf voor uw klant, niet voor de robot
Vroeger werden de paginatitels en meta descriptions helemaal volgestopt met keywords om zo beter in de zoekresulaten naar voren te komen. Tegenwoordig werkt deze tactiek niet meer. Sterker nog: Google kan je er voor straffen. Schrijf voor de gebruiker, niet voor de zoekrobots. Dont even consider keyword density.

Lees het hele artikel op Groovecommerce.