Twinkle | Digital Commerce

Paazl: klant aan zet bij e-bezorging

2017-05-27
170131
  • [nieuws]
  • 1:16

Met de nieuwe bezorgapplicatie Paazl wil het Amsterdamse Parcelshipper een digitale brug slaan tussen consumenten, webwinkeliers en distributeurs. De klant kiest hoe, waar, wanneer en door wie zijn online-aankoop wordt bezorgd.

Door de 'Paazl bezorgmatrix' in zijn webshop te implementeren, kan de webwinkelier de bezorgopties van participerende distributeurs direct aanbieden.

De klant krijgt zo de keus uit verschillende tarieven, aflevermomenten- en locaties plus informatie over de voortgang. 'Feitelijk zetten we de bestaande mogelijkheden op een rij', zegt Bernard Schreiner van Parcelshipper, dat zich shipping service provider noemt.

'Werk uit handen'

Selektvracht en zusterbedrijf DHL Servicepoint zijn launching partners van Paazl. 'Met alle andere grote partijen zijn we nog in gesprek', zegt Schreiner. 'Wij kunnen distributeurs werk uit handen nemen, wat hen op termijn een kostenbesparing oplevert.'

Tegelijkertijd, stelt Schreiner, biedt Paazl distributeurs een platform om zich te etaleren aan de webshopper: 'De competitie tussen de distributeurs in e-commerce wordt hiermee verlegd naar het gezichtsveld van degene die uiteindelijk voor de bezorging betaalt: de consument.'

Abonnementen

Paazl  is een webservice die volgens Schreiner eenvoudig binnen een dag is te installeren: 'Het is plug and play.' De webwinkelier betaalt op abonnementsbasis, waarbij Parcelshipper heeft gekeken naar de tarieven van iDeal. Schreiner: 'We bieden webwinkeliers drie verschillende abonnementen aan, variërend in prijs tussen 9,95 en 79,95 euro per maand. Afhankelijk van het soort abonnement betaal je daarbovenop tussen de 5 en 9 cent per uitgeprint adreslabel.'

Zonder al te veel initiële investeringen krijg je daar als webwinkelier tevreden klanten voor terug, belooft Schreiner.