Twinkle | Digital Commerce

'Compleet online-kledingaanbod doet kopen'

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 1:06

kledingrekAcht op de tien consumenten verwacht meer kleding in de webwinkel van zijn favoriete retailer te kopen als daar het complete assortiment wordt aangeboden.

Dat blijkt uit onderzoek van YouGov in opdracht van GSI Commerce onder tweeduizend Britse volwassenen.

Online-only
Ook in ons land kiezen veel kledingverkopers ervoor slechts een deel van het assortiment aan te bieden. Volgens Steve Davis, president van GSI Commerce zou het online-aanbod juist groter moeten zijn dan dat offline: 'Om maximaal gebruik te maken van de voordelen van internet, zouden ze naast het complete offline-assortiment ook online-only productern moeten aanbieden in hun webwinkels.'

Primark, H&M en Zara
Van een aantal kledingverkopers zouden Britten graag zien dat ze meer te bieden zouden hebben online. De namen van PrimarkHennes & Mauritz en Zara, die helemaal niets online verkopen in Groot-Britannie, vielen daarbij vaak.

Vertrouwen
Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat het met het vertrouwen in online shopping wel goed zit; Meer dan de helft van alle respondenten zegt zonder aaarzeling meer dan 250 Britse pond neer te willen leggen voor één kledingartikel, zonder dat ze dat vooraf hebben kunnen passen.

Marketingvehikel
Toch moeten retailers hun webwinkel niet primair zien als verkoopkanaal, meent Davis: 'Een online-winkel moet niet in de eerste plaats een verkoopplatform zijn en dan pas een marketingplatform. Het is het grootste marketingvehikel dat een retailer heeft.'