Twinkle | Digital Commerce

Genomineerden voor De Speld bekend

2017-05-27
170130
  • 1:00

De nominaties voor De Speld 2009 zijn bekend. De strijd om de jaarlijkse zoekmachinemarketingaward gaat tussen Netprofiler met zijn klant Selexyz en Maxlead met Luba. Het zal spannend worden wie op 17 maart aanstaande tijdens Search Engine Strategies - Amsterdam de trofee in ontvangst gaat nemen. De genomineerde bedrijven presenteren tijdens dit congres hun cases.

Long tail
De jury is onder de indruk van de toepassingen die Netprofiler heeft ingezet om boekhandelketen Selexyz te laten profiteren van de long tail. Tegelijkertijd constateert de jury dat het zaak is deze eerste stap een goed vervolg te geven.

Inhaalslag
Over de klus die Maxlead voor uitzendbureau Luba heeft gedaan spreekt de jury eveneens lovende woorden. Online werd een aanzienlijke inhaalslag gemaakt, waarbij stap voor stap geleerd werd van de praktijkresultaten. Opdrachtgever Luba stelt dat de campagne ervoor heeft gezorgd dat het uitzendbureau nu online een top-3-speler in de uitzendmarkt is.

De cases van Luba en Selexyz geven duidelijk aan dat zoekmachinemarketing een aanzienlijke bijdrage levert aan het online succes van een bedrijf. Wie op 17 maart aanstaande De Speld in ontvangst neemt, ziet dat succes nog eens extra onderstreept.

Jury
De jury bestaat dit jaar uit Henk van Ess (Voelspriet), Ton Wesseling (IAB) Rembrandt Smits (Brandwebbing) en Nils Rooijmans (Agregate).