Twinkle | Digital Commerce

Eerste Dutch Search Awards uitgereikt

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

De eerste editie van de Dutch Search Awards leverde achttien prijzen in diverse categorieën op. Bureau Enrise won de award voor beste search in retail. Tijdens een feestelijke avond reikte Victoria Koblenko de onderscheidingen voor zoekmachinemarketing uit.

In totaal werden 58 bureaus, consultants en merken genomineerd, waaronder bol.com en wehkamp. Een 24-koppige jury oordeelde over de inzendingen, verdeeld over vier categorieën: Branche, Campagne, Beste Tools & Software en Agencies & Professionals.

Blue Mango en wehkamp
Marketingbedrijf Blue Mango sleepte drie van de achttien awards in de wacht en veroverde de titels voor de beste search in finance, beste PPC-campagne en het beste bureau. Wehkamp viel in de prijzen met awards voor de beste analytics (met bureau bGenius) en het beste in-house team. Marketingbureau Fingerspitz won met AutoTrack de titel beste search in automotive; Ramez Khader van Fingerspitz ging naar huis met de prijs voor beste consultant.

Beste Search in Retail
De titel Beste Search in Retail ging naar bureau Enrise, dankzij de search-oplossing die zij ontwikkelden voor kabelgigant Liberty Global: Pandosearch helpt klanten in 24 landen de content te vinden die zij zoeken. Bezoekers krijgen automatische suggesties in de juiste van twaalf talen en content.

Primeur
Tamer Saglambilek, mede-oprichter van AdCalls Call Tracking en initiatiefnemer van de Dutch Search Awards, kijkt terug op een geslaagd evenement. 'Iedere branche had al een soortgelijk evenement en onderscheiding,' verklaart hij. 'De search-industrie mocht natuurlijk niet ontbreken. We hebben de intentie van de Dutch Search Awards een jaarlijks terugkerend feest te maken.'