Barnes & Noble wil de afnemende omzet een impuls geven door een veel grotere nadruk op digitale content. De Amerikaanse boekhandelsketen wil behalve e-books ook digitale versies van kranten en magazines gaan aanbieden.
Dat zei CEO Steve Riggio bij de presentaties van de jaarcijfers. Barnes & Noble boekte in 2008 een totale online-omzet van 466 miljoen dollar, 1,3 procent minder dan in 2007. De verkopen in fysieke winkels namen met 2,7 procent af tot 4,53 miljard dollar. De omzetafname van de keten is vooral toe te schrijven aan een slecht vierde kwartaal.
Stagnatie
Opvallend is dat vooral de internetverkoop eind vorig jaar stagneerde: via de webwinkel kwam 10,7 procent minder binnen dan in het vierde kwartaal van 2007. De verkopen in de eigen fysieke winkels nam in Q4 'slechts' af met 4,8 procent.
Fictionwise
Eerder deze maand maakte Barnes & Noble de overname bekend van e-book site Fictionwise.com, waarmee het een nieuw begin maakt aan de verkoop van digitale boeken. Door die acquisitie denkt Riggio de kennis in huis te hebben gehaald om ook digitale kranten en tijdschriften met succes te kunnen verkopen. Nadere details over de initiatieven met digitale content werden niet bekend gemaakt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Digitale content moet omzet Barnes & Noble stuwen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.