Twinkle | Digital Commerce

Advertentieruimte voor concurrenten op Amazon.com

2017-05-27
  • 0:51

Amazon.com stelt zijn site voortaan open voor reclames van concurrerende webwinkeliers. Via een model dat lijkt op dat van Google AdWords kunnen ze hun producten promoten.

Door gebruik te maken van Amazon Product Ads kunnen webwinkeliers volgens Amazon.com op no cure no pay-basis in beeld komen bij 44 miljoen webshoppers.

Minimumprijs per klik

Het bedrag per klik dat webwinkeliers moeten betalen is per categorie aan een minimum gebonden. Nog niet alle productcategorieën die op Amazon.com worden aangeboden, bieden ruimte voor advertenties van derden, meldt onder andere Emerce.

Selling on Amazon

Via een andere toepassing, Selling on Amazon genaamd, maakt Amazon.com het concurrerende webwinkeliers al enige tijd mogelijk hun productaanbod toe te voegen aan het assortiment. De kosten daarvoor bedragen momenteel 39,99 dollar per maand.

Bereik en toepassingen
Amazon.com laat concurrerende webwinkeliers steeds vaker gebruik maken van zijn grote bereik en geavanceerde toepassingen. Zo lanceerde het bedrijf onlangs Flexible Payments Service, een dienst die webshops gebruik laat maken van Amazon's betaalplatform.