Er is geen productgroep waar zoveel internetgebruikers onderzoek naar verrichten, als vakanties. Ook consumentenelektronica en reistickets worden veelvuldig onder de online loep genomen.
Dat blijkt uit gegevens van Universal McCann, dat een wereldwijd onderzoek uitvoerde onder zeventienduizend actieve internetgebruikers in de leeftijd van 16 tot 54 jaar. Het bureau vroeg hen naar de producten waarvoor ze dit jaar op online onderzoek waren uitgegaan. Op basis daarvan stelde Universal McCann een lijst op met meest onderzochte productcategorieën.
De top-10 ziet eruit als volgt:
Vakanties/vakantiebestemmingen 61,9 procent
Consumentenelektronica 58,4
Reistickets 56,9
Mobiele apparatuur 56,6
Mobiele telefoniediensten 56,0
Computer software 52,3
Films 49,8
Muziek 48,8
Boeken 46,2
Auto's 43,7
EMarketer, dat over het onderzoek van McCann publiceert, verwacht dat 625 miljoen dollar aan verkoop in fysieke winkels in 2008 is beïnvloed door het internet. Tot 2012 zullen deze online-influenced store sales jaarlijks met 19 procent groeien.
Daarmee oefent, nominaal bekeken, online productonderzoek meer invloed uit op verkoop in fysieke winkels dan op webverkoop; in 2012 staat tegenover elke dollar aan webverkoop 4,68 dollar aan online beïnvloede fysieke winkelverkoop.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vakanties meest onderzochte productgroep online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.