YouTube is begonnen met het plaatsen van promoted video's naast de zoekresultaten op zijn site. Ze zijn te vergelijken met de gesponsorde koppelingen in de zoekmachine van Google.
Net als bij Google AdWords het geval is, worden de advertentieplekken op YouTube verkocht op basis van pay-per-click. Behalve een afbeelding zijn een paar regels tekst te zien. Wie klikt op de promoted video, komt terecht op het YouTube-kanaal van de adverteerder.
Veel zoekverkeer
Uit onderzoek van ComScore bleek onlangs dat op YouTube inmiddels meer zoekopdachten worden gegeven dan op Yahoo. Daarmee bezet de filmpjessite de tweede positie ter wereld als het gaat om het faciliteren van zoekverkeer. YouTube hoeft alleen moeder Google voor zich te dulden.
Niet rendabel
YouTube werd in 2006 door Google ingelijfd, maar rendabel wilde de filmpjessite tot op heden niet worden. Vorige week werd bekend dat Google deals heeft gesloten met Apple's iTunes en met Amazon.com. Amerikaanse kijkers van muziekvideo's op YouTube kunnen de liedjes daar voortaan direct bestellen.
Bron: Advertising Age
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Adverteren á la AdWords op YouTube
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.