Amerikaanse retailers hebben hun digitale reclamebestedingen flink opgeschroefd. Dit jaar geven ze samen 22,5 procent meer uit dan vorig jaar, aldus een prognose van eMarketer. Meer dan de helft gaat naar zoekmachineadvertenties.
Tekende search in 2015 voor 48 procent van de bestedingen, inmiddels is het aandeel naar 51 procent gestegen. De rest wordt verdeeld tussen display (waar onder andere bannering, social media advertising, sponsoring en video onder vallen) en de categorie overig (waar rubrieksadvertenties, e-mail, leadgeneratie en mobile messaging toe behoren).
Video
Video neemt een steeds grotere hap uit het display-stuk van de taart, rapporteert Internet Retailer. De reclamebestedingen aan video groeiden vorig jaar met 31,6 procent tot meer dan 2 miljard dollar. Daarmee tekent video voor 12 procent van de totale uitgaven aan digitale reclame.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amerikaanse retailers besteden meeste digitale reclamedollars aan search
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.