Twinkle | Digital Commerce

‘Amerikaanse feestomzet maakt dubbelcijferige groei door’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

De Amerikaanse e-commerce omzet zal tijdens het aankomende holiday shopping season een dubbelcijferige groei doormaken. Dat voorspellen drie grote onderzoeksbureaus. De stijging varieert van 10 tot 19 procent.

De National Retail Federation (NRF) voorspelt een non-store omzetstijging van ongeveer 10 procent, tot 117 miljard dollar. Hierbij gaat het echter ook om de omzet uit smartphones en catalogi. In 2015 werd de verwachting van NRF (6-8 procent groei) overtroffen met een stijging van 9 procent.

Deloitte en eMarketer
Deloitte denkt aan een e-commerce omzet van 96 tot 98 miljard dollar voor het feestseizoen van 2016, een stijging van 17 tot 19 procent ten opzichte van vorig jaar. EMarketer heeft met 17,2 procent groei eenzelfde soort stijging in gedachte, waarmee e-commerce een aandeel van 10,7 procent heeft in de totale retailomzet.

Verschillende definities
Een kanttekening bij deze voorspellingen is dat er verschillende definities gehanteerd worden voor het holiday shopping season. Zo rekenen NRF en eMarketer de maanden november en december en neemt Deloitte ook een gedeelte van januari mee.

Feestdagen 2015
Uit de jaarlijkse analyse van comScore bleek in januari dat het feestseizoen in 2015 ietwat tegenviel voor Amerikaanse retailers. De inkomsten stegen met 13 procent tot 69 miljard dollar, 1 miljard dollar minder dan verwacht. Zoals gezegd is dit een andere analyse dan bijvoorbeeld NRF jaarlijks uitvoert.