Twinkle | Digital Commerce

Stardoll en Elle lanceren virtueel magazine

2017-05-26
170130
  • 0:56

Stardoll brengt samen met damesblad Elle het Stardoll Magazine op de markt. De internetperiodiek mikt op meisjes die hun avatars aankleden met virtuele kleding.

Stardoll is een online wereld die naar eigen zeggen al twintig miljoen geregistreerde gebruikers telt. Op de site kunnen ze een eigen avatar aanmaken of gebruik maken van celebrity avatars als Paris Hilton en Katie Holmes.

Yolanthe en Sita
Voor de Nederlandse leden zijn de virtuele alter ego's van onder andere Yolanthe Cabau van Kasbergen en zangeres Sita beschikbaar. Gebruikers kunnen de avatar aankleden en voorzien van allerlei hippe accessoires van merkfabrikanten.

Tegenwaarde
De modeartikelen worden tegen zogenoemde Stardollars verhandeld, die echter wel een tegenwaarde in Amerikaanse dollars hebben. Behalve hun populariteit proberen retailers als Kohl's met hun aanwezigheid op Stardoll.com dus ook hun omzet te vergroten.

Blogs en videointerviews
Stardoll Magazine zal onder meer worden gevuld met content uit blogs die door het gevestigde damesblad Elle in de lucht worden gehouden. Ook gaat Elle het magazine voorzien van video-interviews met bekende modeontwerpers. Malina Joseph, hoofdredacteur van Elle, zal persoonlijke stijltips geven. Met haar eigen avatar chat ze met andere leden van de community.

Bron: Mediaweek.com