Computerfabrikant Lenovo heeft een eLounge ontwikkeld, waarin een driedimensionale winkelervaring en mogelijkheden tot sociale interactie worden geboden.
Feitelijk is Lenovo eLounge een virtuele wereld. Geïnteresseerden kunnen een avatar aanmaken, waarmee ze de producten van Lenovo kunnen verkennen. Zo zijn ze in de gelegenheid de uitgestalde laptops uit te klappen en desgevraagd advies in te winnen bij zogenoemde virtual avatar product specialists. Verder kunnen ze hun ervaringen uitwisselen met avatars die aan de andere kant van de wereld zijn gecreëerd.
Socialer webwinkelen
Lenovo is het eerste bedrijf dat gebruik maakt van Web.alive van het Amerikaanse Nortel. De architect achter de software, Arn Hydman: 'De applicatie combineert de beste elementen van de online-wereld met de winkelervaring uit de echte wereld. Klanten die hyperconnected zijn worden geholpen met deze meer sociale, robuuste manier van webwinkelen.'
West End
Driediemensionale webwinkeltoepassingen zijn aan een opmars bezig. In Groot-Brittannië werkt Near aan het digitale equivalent van West End. Daarover kunt u meer lezen in Twinkle nummer 2, die op 16 februari verschijnt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lenovo ontvangt webshoppers in 3D-lounge
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.