Onlangs blogde ik over de slechte logistieke leverprestaties van TNT Post onder het motto 'How to lie with track and trace?'. Ik had het over de over de spookmeldingen in de informatie over track and trace van Tante Post.
Uiteraard heb ik ook TNT om commentaar gevraagd, in de hoop dat ze iets willen leren. En na meer dan vier weken kwam hun reactie, in een mail met als header: 'No reply'.
De boodschap:
'Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan een zending niet te hebben ontvangen. Graag wil ik hierop reageren. Volgens mijn gegevens beschikt u inmiddels over uw zending. Mocht dit onverhoopt niet zo zijn dan verzoek ik u om opnieuw contact met ons op te nemen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, Marja Schoonhoven, TNT Post Klantenservice.'
Inderdaad 'No reply'...
Bijna net zo rampzalig als de klanten-"service" van T-Mobile dus.
En inderdaad, deze melding heb ik al vaker van TNT ontvangen na het zoekraken van meerdere pakketten die verstuurd zijn via onze webwinkel.
Heel herkenbaar. TNT verdient geen punten als het gaat om klachtenafhandeling. Heb een webwinkel en in 95% van de gevallen komen de pakketten aan, maar als dit niet gebeurd dan geven ze niet thuis. Heb DHL for You gezien en ga dt maar eens onderzoeken.
Ik zou zeggen, even allemaal DHL proberen. - je betaalt minder - bepaal zelf het aflevermoment (overdag, savonds, zaterdag) - of laat de klant het ophalen op 1 van de duizenden DHL servicepoints!
Je moet weken en soms maanden wachten op het interne onderzoek van TNT. En het wel degelijk bezorgen of mogelijk bezorgen van pakketen onder de 10 kg kost je 1.75 meer.
Ben het helemaal eens met JP. JP hou ons op de hoogte want ook wij met onze webshop overwegen de overstap.
Inderdaad. Rampzalige service bij TNT. Wij zijn overgestapt naar UPS. Een heel klein beetje duurder, maar perfecte afhandeling, en de zendingen worden bij je afgehaald.