Met het nieuwe muziekplatform Shockhound.com gaat moderetailer Hot Topic de concurrentie aan met iTunes en de mp3-shop van Amazon.
Behalve miljoenen mp3's worden op Shockhound.com ook muziekvideo's en merchandise aangeboden. Een redactie verzorgt het muzieknieuws en de interviews op de site en ziet toe op de reviews die door gebruikers worden geplaatst.
Universal, Sony, warner en EMI
Hoewel Hot Topic te boek staat als een alternatief merk dat zich identificeert met rockmuziek, worden op Shockhound.com alle denkbare muziekstromingen aangeboden. Tracks van grote labels als Universal, Sony, Warner en EMI zijn beschikbaar, maar de site biedt ook ruimte aan artiesten die hun muziek direct via de site willen verkopen, zonder de tussenkomst van een platenmaatschappij.
DRM-free
Iedere track op Shockhound.com is voor 99 dollarcent beschikbaar. In tegenstelling tot bij iTunes het geval is, zijn de liedjes er DRM-free, wat wil zeggen dat klanten ze gratis verder kunnen verspreiden. Webwinkelreus Amazon biedt ook een DRM-vrije muziekdienst aan.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alternatief modemerk in mainstream muziek
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.