PostNL bezorgde gisteren voor het eerst pakketten op zondag, aan klanten van Coolblue. Hoewel de pakketvervoerder spreekt van een ‘groot succes’, zijn niet alle pakjes bezorgd. Coolblue wijt dat aan ‘gigantische drukte’ en aan een informatieprobleem bij PostNL.
Coolblue is de eerste Nederlandse webwinkel die kosteloos levert op zondag. Wie vanaf de voorgaande maandag tot uiterlijk 23.59 uur op zaterdag bestelt, kan voortaan kiezen voor zondagbezorging. Op die bezorgdag krijgen bestellers voor 11.00 uur ’s ochtends een sms met een tijdvenster van één uur tussen 12.00 en 18.00 uur, belooft Coolblue.
Bezorgtijd opgerekt
Coolblue is voor zijn service afhankelijk van PostNL, dat gisteren niet leek toegerust op het pakketvolume. Aan soms hevig teleurgestelde klanten sprak Coolblue herhaaldelijk van ‘gigantische drukte’, waardoor de bezorgtijd werd opgerekt tot 20.00 uur. Ook binnen die termijn konden niet alle pakjes worden bezorgd.
Informatieverstrekking
In een reactie op Facebook laat een klantenservicemedewerker van Coolblue weten dat er meer aan de hand was gisteren. Zij spreekt over een ‘probleem omtrent de informatieverstrekking’ bij PostNL, waardoor sms’jes niet allemaal werden verstuurd en de track and trace voorziening in veel gevallen haperde. ‘Uiteraard gaat PostNL er zijn best voor doen dat dit vanaf volgende week niet meer voor zal komen’, aldus de medewerkster, die benadrukt dat het om een pilot gaat.
Zondagbezorging
Coolblue is de eerste webwinkelier waarvoor PostNL pakjes bezorgt op zondag. De nummer 5 van de Twinkle100 brengt webshoppers daar niks extra’s voor in rekening. Volgens PostNL zijn gisteren al ‘duizenden’ pakjes bezorgd bij Coolblue-klanten in Nederland én Vlaanderen. Vanaf komend weekend levert het bedrijf ook voor de BAS Group (MyCom, Dixons en iCentre) en Bax-shop.nl op zondag. De ambitie is om de service begin 2015 breed uit te rollen.
Keerzijde
Thuiswinkel.org sprak vorige week de hoop uit dat zondagbezorging ‘niet ten koste gaat van de kleinere webwinkels’. De belangenvereniging riep PostNL op om de tarieven voor de dienst gelijk te stellen aan die van andere bezorgdagen.
<p>Ik vindt het top om mensen op zondag tevreden te stellen , met pakjes te bezorgen ,</p><p>&nbsp;</p><p>Helemaal voor .</p>
<p>Ik vindt het top om mensen op zondag tevreden te stellen , met pakjes te bezorgen ,</p><p>&nbsp;</p><p>Helemaal voor .</p>
Post, hoe kun je toch beginnen aan bezorging op zondag ?
wat zijn u personele kosten, om alle klanten echt tevreden testellen ? Als u bezorging tot zaterdag optimaal is, dan hebt u al een pre.
Dit wordt volgens mij een zeer dure dienstverlening ?
LXESQ
<p>PAKET BEZORGING OP ZONDAG . KLINKLARE KOLDER GUN DE MENSEN OOK EEN WEEKEND. WAT ER NOG VA0N OVER IS VOOR PAKET BEZORGERS.&nbsp;EN DENKT CCOLBLEU NU WERKELIJK DAT MENSEN OP ZONDAG ALS HET MMOI WEER IS ER THUIS VOOR BLIJVEN? EEN GEZOND VERSTANDIG MENS ZOU DENKEN KOM HET MAAR DOOR DE WEEKS OF SAVONDS BEZORGEN .PAKE MENSEN HUBN WEEKENDEN MAAR AF ! ZIJN ZE STRAKS OVERSPANNEN THUIS EN DAT KOST GEEN GELD?</p>
De Consument is de bepalende factor hier. En zolang er een markt voor is neemt deze hysterie rond het bezorgen van online bestelde producten nog een hele vlucht. De consument is in mijn beleving te machtig aan het worden, maar is wel bepalend voor de economie. Hoe meer mogelijkheden we de consument bieden, hoe meer omzet er gedraaid wordt en hoe meer opties er zullen komen.