Webshops van retailers die ook fysieke winkels hebben, profiteren stukken harder van de groeiende internetverkoop dan pure online spelers. Dat blijkt uit cijfers van Hitwise, dat de Britse retailsector onder de loep nam.
Volgens Hitwise is het internetbezoek aan de webshops van 'high street retailers' tussen juli 2007 en juli dit jaar met 18,7 procent gestegen. 'Online only' retailers kregen 10,2 minder bezoek te verwerken.
In december 2006 trokken de honderd grootste webwinkels van ook op straat aanwezige retailers voor het eerst meer bezoekers dan de honderd grootste webshops van pure internetverkopers. De koppositie werd in 2007 weggegeven, maar is dit jaar weer teruggepakt.
Robin Goad, onderzoeksdirecteur bij Hitwise, verwacht dat high street retailers de voorsprong nu niet meer weg zullen geven: 'Gelet op de daling van het bezoek aan fysieke winkels, becijferd op 2,6 procent voor de maand juli, zullen ze ook rond de kerst meer dan ooit inzetten op online.'
De vijf websites van Britse higstreet retailers die het meeste bezoek trekken zijn Argos.co.uk, Tesco.com, Next.co.uk, Marksandspencer.com en Johnlewis.com.
Bron: Theretailbulletin.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pure players geven toe op retailers met stenen winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.