Ondanks de groei van het aantal webwinkels en de economische crisis, maken Amerikaanse consumenten dit jaar minder gebruik van vergelijkingssites dan afgelopen jaar. Sites die coupons met korting bieden, trekken ondertussen steeds meer bezoek.
Dat blijkt uit onderzoek van Hitwise. Het aandeel dat vergelijkingssites hebben op het totaal aantal bekeken webpagina's nam in een jaar tijd met 15 procent af. Dat van coupon sites groeide met 25 procent.
Goedkoop uit
In een blog-posting relateert onderzoeksdirecteur Heather Dougherty beide zaken aan elkaar; Amerikanen die goedkoop uit willen zijn, zoeken hun heil steeds vaker direct op coupon sites, wat ten koste gaat van het bezoek aan vergelijkingssites.
Generieke zoekmachines
Toch is er nominaal meer bezoek verdwenen bij vergelijkingssites, dan dat er is bijgekomen bij de coupons sites. Dat is, zo stelt onder andere e-commerce-deskundige Eva Schuman op haar weblog, misschien te verklaren door de ontwikkeling van generieke zoekmachines. Internetgebruikers hebben steeds vaker voldoende aan de prijsinformatie die ze tussen de zoekresultaten van onder andere Google vinden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hitwise: 'Gebruik vergelijkingssites neemt af'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.