Twinkle | Digital Commerce

AH promoot online boodschappen doen in commercial

2017-11-08
170130
  • 1:04

Albert Heijn neemt de verkoop in de online supermarkt Ah.nl steeds serieuzer. Voor het eerst is er een tv-commercial om de website, die naar eigen zeggen wekelijks 350.00 bezoekers trekt, te promoten.

Albert Heijn is dit weekeinde voor het eerst een tv-campagne gestart waarin de vernieuwde internetsupermarkt onder de aandacht wordt gebracht. 'We hebben eind vorig jaar een aantal dingen vernieuwd aan de website en wilden eerst kijken of het allemaal goed loopt', antwoordt woordvoerster Els van Dijk van Albert Heijn in een interview met Distrifood.nl. 

Om AH.nl nog wat meer onder de aandacht te brengen, krijgt de klant tot en met 16 februari bij het boodschappen een coupon met een code. De klant doet zo mee in de strijd om tienduizend prijzen. De hoofdprijs is een jaar lang gratis winkelen ter waarde van 10.000 euro.

Eind vorig jaar voerde Ahold een drastische wijziging door in de internetaanpak. De winkels Albert Heijn, Etos en Gall&Gall, die tot die tijd hun producten via Albert.nl aanboden, zijn sindsdien verkrijgbaar in de aparte webwinkels van de drie gelijknamige winkelketens. De nieuwe site van Albert Heijn is in stilte rond half november geïntroduceerd. Na de nodige opstartproblemen trekt de site inmiddels ongeveer 350.000 bezoekers per week.