Twinkle | Digital Commerce

AH to go: onbemande winkels op de werkvloer

2020-12-10
1000562
  • [nieuws]
  • 1:16

Albert Heijn is een samenwerking aangegaan met Selecta Nederland. De twee partijen willen komend jaar op minimaal honderd kantoren in Nederland onbemande AH to go’s openen.

Daarmee zet Albert Heijn een grote stap in de zakelijke markt. Het is de bedoeling dat de Foodie’s micromarkets, die door Selecta worden geëxploiteerd, worden verrijkt met het assortiment van Albert Heijn. Hierdoor ontstaat een nieuw concept ‘waarmee beide partijen inspelen op de behoefte van gevarieerd en gezond eten op de werkvloer.’

Het komende jaar willen de twee bedrijven honderd van deze AH to go-winkels openen. Op kantoren, maar ook in bijvoorbeeld ziekenhuizen en onderwijsinstellingen. Ceo Marit van Egmond van Albert Heijn: ‘Er zijn in Nederland en Vlaanderen nog volop mogelijkheden om ons netwerk verder uit te breiden. Samen met Selecta spelen we in op actuele ontwikkelingen in de werkomgeving. Met dit vernieuwende AH to go-concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie.’

Flexibiliteitswens

Volgens Albert Heijn is het nieuwe concept op maat gemaakt voor bedrijven. Zo wordt er rekening gehouden met de wensen van organisaties ‘die steeds meer op zoek zijn naar flexibiliteit in het aanbieden van eten en drinken voor hun medewerkers.’

Het gaat om onbemande winkels, waarbij personeel middels zelfscan kan afrekenen. Het is de bedoeling dat dit concept na volgend jaar nog verder wordt uitgebreid.

Selecta geldt als Europees marktleider op het gebied van zelfbedieningsconcepten voor eten en drinken op de werkvloer. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 200 Foodie’s micromarkets in Europa.