Twinkle | Digital Commerce

'Eén op de drie gaat verzekering online afsluiten'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:08

Binnen drie jaar sluit meer dan één op de vier Nederlanders online een levensverzekering af. CapGemini en de European Financial Management and Marketing association (Efma) stellen in hun World Insurance Report 2008 dat over drie jaar 28 procent van de Nederlanders zijn levensverzekering via internet regelt. Bij andere verzekeringen zal dat ongeveer één op de drie zijn. Dat is gebleken uit een onderzoek onder 11.000 consumenten.

Verzekeraars spelen hierop in door nieuwe internetverzekeraars op te zetten. ING heeft een nieuwe internetverzekeraar aangekondigd die waarschijnlijk begin deze maand nog van start gaat, zo meldt Assurantie Magazine.

Onlangs werd internetverzekeraar Ditzo al op de markt gezet door Fortis. Binnenkort zal ook Allianz met de eigen online verzekeraar Allsecur komen.

De naam van de nieuwe internetverzekeraar van ING is vooralsnog geheim. Assurantie Magazine acht het waarschijnlijk dat de verzekeraar zich zal gaan richten op de online verkoop van autoverzekeringen, net als Ditzo en Allsecur.

In België heeft ING al twee maanden ervaring met de internetverkoop van autopolissen. De Belgische resultaten zijn goed: inmiddels zijn 10.000 autoverzekeringen afgesloten. Dat komt neer op gemiddeld 300 polissen per dag.