Twinkle | Digital Commerce

Nominaties Search Engine Marketing Award bekend

2017-05-26
170130
  • 1:27

Op 31 januari 2008 wordt voor de vierde keer de Search Engine Marketing Award uitgereikt. Voor deze award zijn de volgende drie zoekmachinemarketing-cases genomineerd: eFocus met Acco.nl, Traffic4U met UPC.nl en Van der Valk met Valk.com. De winnaar ontvangt de prijs tijdens het Search Engine Marketing Congres op 31 januari in Utrecht.

De jury betstaat uit jury voorzitter Marco Derksen (IAB), Roderick den Daas (IAB), Ton Wesseling (SNS bank), Jeroen van de Wiel (Jeroen.com), Erwin Boogert (Emerce) en Marieke Verdonk (Twinkle). Zij zeggen het volgende over de genomineerde cases:
'eFocus heeft voor Acco.nl een goed en gedegen zoekmachinecampagne uitgevoerd met kostenbesparing als belangrijkste uitgangspunt. De case van Traffic4U en UPC geeft een uitstekend voorbeeld van hoe met zoekmachinemarketing meerdere doelstellingen kunnen worden bereikt. Branding en meer conversie tegen lagere kosten. Daarbij heeft Traffic4U heel slim 'negatieve UPC-zoekwoorden' naar positieve resultaten laten leiden. Van der Valk heeft zijn internetmarketing ondergebracht in Van der Valk internet. Dat blijkt een prima keuze te zijn geweest, omdat de doelstelling - een voor elk hotel een Adwords-campagne waarbij het budget terug verdiend moet worden door boekingen - ruimschoots is gehaald.'

De jury kiest de winnaar na de presentaties tijdens het Search Engine Marketing Congres op 31 januari in Utrecht.

Congres
Het Search Engine Marketing Congres geeft marketeers inzicht in de wereld van zoekmachines. Bezoekers worden geïnspireerd om aan de slag te gaan met zoekmachinemarketing. Ook krijgen zij een beeld over het gebruik van zoekmachines door zowel organisaties als consumenten. Natuurlijk worden de genomineerde cases van de gepresenteerd en zijn er aansprekende presentaties van organsiaties die zoekmachinemarketing de afgelopen jaren succesvol hebben toegepast.