Europese internetwinkels hebben in de maand oktober hun bezoek met 5 procent zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Maar liefst 70 procent van de Europese internetgebruikers bezocht in oktober ten minste één webwinkel.
Dat stelt onderzoeksbureau Comscore op basis van gegevens van zijn eigen World Metrix-meetdienst. Volgens het Amerikaanse bureau bezochten in oktober 160,6 miljoen Europese internetgebruikers een webwinkel. 'Dat de online retailmarkt nu ongeveer 70 procent van de Europese internetpopulatie bereikt en nog steeds groeit, is indrukwekkend', meent Comscore-analist Bob Ivins.
In Nederland werden in oktober 7,5 miljoen bezoeken aan internetwinkels geteld. Dat is 2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit gegevens die Twinkle heeft ontvangen. Ongeveer 67 procent van de elf miljoen internetgebruikers heeft in oktober een webwinkel bezocht. De populairste verkoopsites zijn volgens Comscore respectievelijk eBay, Bol.com en Wehkamp.
De onderzoekers hebben met name gelet op het internetgebruik in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In Engeland is het bezoek aan webwinkels in een jaar tijd met 11 procent gestegen tot 29 miljoen unieke bezoekers. In Frankrijk steeg het bezoek ook met 11 procent tot 18,1 miljoen unieke bezoekers.
Alleen Duitsland bleef in cijfers achter. Daar bleef het webwinkelbezoek gelijk met bijna 23 miljoen bezoekers. Vermoedelijk hebben de stakingen in de transport- en dienstensector en het gedaalde consumentenvertrouwen daarbij een rol gespeeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zeven op de tien Europese internetters bezoekt webwinkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.