Twinkle | Digital Commerce

'Omzet iBood dit jaar verzesvoudigd'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:52

De webwinkel iBood, waar dagelijks maar één product wordt aangeboden, gaat dit jaar een groei van 500 procent bereiken. 'We verwachten volgend jaar hetzelfde te kunnen realiseren want we hebben geen serieuze concurrentie.'

De onderneming heeft in juli november met succes twee financieringsronden afgesloten, dat zegt iBood-oprichter Joran Prinssen in gesprek met Emerce. Hoeveel geld er met de financieringsronden is opgehaald, wil Prinssen niet zeggen. Ook wil hij geen exacte omzet- en winstcijfers noemen.

De winkelketen, die in negentien landen actief is, prijst iedere dag maar één product aan. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Europese merken. En dat loopt goed, beweert Prinssen.'We zien goed gefinancierd, winstgevend en hebben geen wezenlijke concurrentie.'

Een belangrijke nieuwe markt voor iBood is Oost-Europa. Om toegang te krijgen tot die markt, werkt iBood samen met de oprichters van de internetveiling Allegro in Polen, stelt Emerce. De Nederlandse directeur van Allegro, Arjan Bakker, zou een substantieel belang in iBood hebben genomen.