Veel winkeliers denken dat ze al hun inspanningen, op het gebied van zoekmachinemarketing, op Google moeten richten. Dat is echter een misvatting die veel voorkomt vanwege de marktdominantie van het bedrijf. Hoewel Yahoo en MSN een kleiner marktaandeel hebben, zijn hun conversiepercentages hoger dan bij Google. Dit wordt althans beweerd in de whitepaper 'MarketLive Performance Index'. In het document worden ook andere tactieken die gebruikt worden door buitenlandse e-commercebedrijven, uit de doeken gedaan.
'Vertrouw niet alleen op Google'
2009-08-08T21:13:00
2017-08-04
Deze studie is totaal niet van toepassing voor Nederland of Belgie.
Een marktaandeel van 55% vergelijken met een marktaandeel van +90% voor Google is een groot verschil.
Je richten op Msn, Live Search of Yahoo is quasi zeker verloren tijd in NL en BE.
Niet mee eens, ROI is hierin leidend en uit ervaring weet ik dat campagnes rendabel kunnen zijn via Yahoo. Dus het is absoluut geen verloren tijd. Het aandeel is inderdaad kleiner, en dus haal je wellicht minder afzet/omzet maar zolang de ROI positief is blijkt het dus toch interessant te zijn.